بوم خیال

بوم خیال

هنری.ادبی
بوم خیال

بوم خیال

هنری.ادبی

هر کس تنهاست...

من به راه خود باید بروم


کس نه تیمار مرا خواهد داشت


در پر از کشمکش این زندگی حادثه بار


گرچه گویند نه


اما


هرکس تنهاست


آن که می‌دارد تیمار مرا، کار من است


من نمی‌خواهم درمانم اسیر


صبح وقتی که هوا شد روشن


هرکسی خواهد دانست و بجا خواهد آورد مرا


که در این پهنه‌ور آب،


به چه ره رفتم و از بهر چه‌ام بود عذاب


"نیما یوشیج"


گلدون ...

گلدونهای  خونه مون رو خیلی دوست دارم یه مدتی پژمرده بودن هر چی مامان گفت بزاریم بیرون شاید نیاز به نور دارن هوای خونه مناسبشون نیست گفتم اینا مخصوص تو خونه هستن من میخوام جلوی چشمم باشن هر روز ببینمشون بهشون آب بدم از دیدنشون لذت ببرم چون حس خوبی رو بهم منتقل میکنن اما نمیدونم چرا پژمرده شدن!! روز به روز وضعیت گلها بدتر میشد تا اینکه به مامان گفتم میبرمشون بیرون وقتی بردمشون با نا امیدی یکم آب دادم تا شاید سرحال بشن بعد سه چهار ساعت برگشتم ببینمشون در عین ناباوری سرحال شده بودن مامان گفت دیدی اینا نیاز به هوای آزاد داشتن.اما تو دوست داشتی تو خونه جلو چشمت باشن گفتم چون "دوستشون داشتم"...
دوست داشتن خودخواهانه!
اون روز خیلی فکر کردم
متوجه شدم گاهی دوست داشتن زیاد و محدود کردن میتونه کم کم یه گل رو از بین ببره حتمن آدمها هم همین هستن!!وقتی با دوست داشتنمون محدودشون کنیم کم کم پژمرده میشن و بعد اون آدم روحش میمیره چون اونجوری که ما میخواستیم دوستش داشتیم...خودخواهانه.
گاهی حواسمون نیست با دوست داشتنهامون باعث اذیت عزیزمون میشیم اون برای اینکه ما لذت ببریم محدود میشه پژمرده میشه جلو چشممون از بین میره و ما همچنان میگیم *خیلی دوستت دارم*... اما به روش خودم... خودخواهانه دوستت دارم!!!!

نه! من دوستت دارم فقط برای وجود با ارزشت وقتی دوری  وقتی جلوی چشمم نیستی خیلی اذیت میشم اما تو آزادانه زندگی کن سرحال و پر انرژی باش من اینجوری دوستت دارم نه پژمرده و غمگین حتی اگه به قیمت نگرانی ها و دلتنگی های وقت و بی وقت من تموم بشه به قیمت دور شدنهای عذاب آور اما تو بخند که دیدن خنده هایت زیباست.