بوم خیال

بوم خیال

هنری.ادبی
بوم خیال

بوم خیال

هنری.ادبی

درخت شاه توت.

هرچه تبر زدی مرا زخم نشد جوانه شد!...


جوانه های درخت شاه توت در کنار تنه ای که قطع شده!درختی که چند سال پیش سایه اش خنک بود شاه توتهایش حرف نداشت شیرین و خوشرنگ بود هر چه می چیدی بیشتر و بیشتر تو را میهمان میکرد.اما یه روز وقتی تو حیاط خواهرم پا گذاشتم دیدم قطعش کردن خیلی ناراحت شدم و گفتم چرا اینکار رو کردین!واقعا دلیلش چی بود؟؟!!چون خیلی سایه اش وسیع بود!! پر ثمر اما جاگیر بود! باید جایش را چیز دیگری میکاشتن.گفتن بد جایی رشد کرده بود!...اما خوب رشد کرده بود پس جایی بدی نبوده!!هفته ی پیش که رفتم وقتی  جوانه ها رو کنار تنه ی قطع شده دیدم خیلی هیجان زده و خوشحال شدم و مدتها بهش خیره شدم و گفتم دمت گرم چه خوب که دوباره از زیر این نامهربانی جوانه زدی و چقدر دیدنی شدی.به ابراهیم گفتم ببین درخت توت دوباره جوانه زده گفت آره میخواد به ما بگه شما بی وفا بودین اما من وفادارم و دوباره رشد میکنم.

اونجا فقط جای همین شاه توت بود نه درخت دیگری.و من چقدر سایه ی این درخت رو دوست دارم.

هیچ چیز نمیتونه جایگزین بهتری برای چیزهای خوبی باشه که نادیده گرفتیم و بی ارزش شمردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.